۱۴۰۳ مهر ۵, پنجشنبه

تایید کشته شدن فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله؛ «محمد سرور» کیست؟

 تایید کشته شدن فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله؛ «محمد سرور» کیست؟


محمد حسین سرور کشته سرکرده پهبادی حزب الله شد

گزارش تصویری «العربیه» این فرمانده ارشد حزب‌الله را در حال آموزش دادن به شبه‌نظامیان حوثی در سال 2016 برای هدف‌گرفتن سعودی نشان می‌دهد

پس از حمله هوایی به حومه جنوبی بیروت که منطقه «القائم» در نزدیکی جاده هادی نصرالله، مجاور منطقه الجاموس را هدف قرار داده و به کشته شدن فرمانده یگان پهپادی گروه حزب‌الله، معروف به «ابو صالح» منجر شد، ارتش اسرائیل ویدیویی از این حمله و اطلاعاتی درباره او منتشر کرد.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در حساب کاربری خود در سکوی «ایکس» از خنثی کردن «محمد حسین سرور» فرمانده یگان هوایی حزب‌الله خبر داد.

ادرعی گفت: «سرور، هدایت و نظارت بر اجرای عملیات‌های تروریستی با پهپادها، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین که به منظور هدف قرار دادن جبهه داخلی اسرائیل طراحی شده بودند را بر عهده داشت.»

این سخنگو در ادامه افزود: «محمد حسین سرور در سال‌های اخیر یکی از پیشگامان پروژه‌های ساخت پهپاد در لبنان به شمار می‌رفت. او پایگاه‌هایی برای ساختن پهپادهای انتحاری و جمع‌آوری اطلاعات در لبنان ایجاد کرده بود که برخی از آن‌ها در زیر ساختمان‌های غیرنظامی در بیروت و سایر مناطق لبنان قرار داشتند.»

اویخای ادرعی همچنین تصریح کرد که این فرمانده نظامی در دهه 1980 به سازمان تروریستی حزب‌الله پیوست و در چندین سمت از جمله فرمانده واحد موشک‌های زمین به هوا و همچنین یگان «عزیز» وابسته به نیروی «رضوان» فعالیت کرد. این در حالی است که حزب‌الله او را به یمن فرستاد تا بر روی سیستم هوایی حوثی‌ها کار کند.»

در همین راستا منابع «العربیه» شامگاه پنج‌شنبه 5 مهر، کشته شدن «محمد حسین سرور» ملقب به «ابوصالح» فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله بر اثر شدت جراحات وارده به او در نتیجه حمله هوایی اسرائیل به «الضاحیه» در جنوب بیروت را تایید کردند.


به گفته این منابع محمد سرور که فرمانده یگان هوایی و پرتاب موشک و پهپاد در یمن بوده و حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان حوثی از یمن را هدایت می‌کرد تنها 3 روز پیش، از این کشور به لبنان بازگشته بود.

گزارش تصویری «العربیه» این فرمانده ارشد حزب‌الله را در حال آموزش دادن به شبه‌نظامیان حوثی در سال 2016 برای هدف‌گرفتن سعودی نشان می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر