۱۴۰۳ تیر ۱۴, پنجشنبه

حزب‌الله در واکنش به کشته شدن یک فرمانده ارشد این گروه، مواضع مرزی اسرائیل را موشکباران کرد

 

حزب‌الله در واکنش به کشته شدن یک فرمانده ارشد این گروه، مواضع مرزی اسرائیل را موشکباران کرد

حزب‌الله می‌گوید در واکنش به کشته شدن یکی از اعضای ارشد این گروه، مواضع نظامی مرزی اسرائیل را هدف یکی از بزرگترین موشکبارانهای خود قرار داده است. محمد نعمه ناصر، دومین فرمانده ارشد میدانی حزب‌الله بود که در کمتر از یک ماه کشته می‌شود. 

در پی کشته شدن محمد نعمه ناصر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان که روز چهارشنبه در حمله هوایی اسرائیل به خودرویش در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، این گروه، امروز پنجشنبه ۴ ژوییه، اعلام کرد که با شلیک ۲۰۰ موشک به سمت مواضع نظامی مرزی اسرائیل، پاسخ داده است. حمله اخیر، یکی از بزرگترین حملات موشکی حزب‌الله به حساب می‌آید.

دیپلمات‌های بین‌المللی در تلاش هستند تا از تبدیل شدن درگیری‌های تقریباً روزانه اسرائیل و حزب‌الله به یک جنگ همه جانبه که احتمالاً می‌تواند به رویارویی مستقیم اسرائیل و ایران -حامی اصلی حزب‌الله- منجر شود، جلوگیری کنند. حزب الله می‌گوید تنها زمانی که اسرائیل با آتش بس در نوار غزه موافقت کند، حملات خود را متوقف خواهد کرد.

برخی از مقامات اسرائیل به دنبال یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای بن بست کنونی بوده و امیدوارند که از جنگ اجتناب شود. آنها در عین حال هشدار داده اند که در صورت وقوع جنگ، صحنه های تخریبی که در غزه دیده می‌شود، در لبنان نیز تکرار خواهد شد. در همین حال، حزب‌الله بسیار قدرتمندتر از حماس است و گمان می‌رود زرادخانه وسیعی از راکت‌ و موشک‌ داشته باشد که می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد.

جنگ میان اسرائیل و حماس که به زودی وارد دهمین ماه خود می‌شود، ویرانی‌های عظیمی را در سراسر غزه به بار آورده و بیشتر جمعیت ٢,٣‬ میلیون نفری این سرزمین محاصره شده را، اغلب چندین بار، آواره کرده است. ارتش اسرائیل روز سه شنبه تخمین زد که حدود ١,٩‬ میلیون نفر، بیش از ٨‬٠ درصد از کل فلسطینیان نوار غزه، اکنون به منطقه مرکزی این سرزمین پناه آورده اند.

محمد نعمه ناصر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان که در حمله هوایی اسرائیل به خودرویش در جنوب لبنان هدف قرار گرفت.
محمد نعمه ناصر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان که در حمله هوایی اسرائیل به خودرویش در جنوب لبنان هدف قرار گرفت. AP

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر