۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۵, سه‌شنبه

استرالیا چند فرد و نهاد ایرانی را به دلیل «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» ایران در خاورمیانه تحریم کرد

 استرالیا چند فرد و نهاد ایرانی را به دلیل «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» ایران در خاورمیانه تحریم کرد


استرالیا قانی سرکرده سپاه تروریستی قدس را در لیست تحریم قرار داد


دولت استرالیا اعلام کرد که در واکنش به «رفتار بی‌ثبات کننده» ایران، علیه پنج فرد و سه نهاد ایرانی تحریم‌های هدفمندی را اعمال می‌کند. دولت استرالیا گفت که این اقدام را در راستای اقدامات تحریمی شرکای خود در هفته‌های اخیر و در پی حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل انجام می‌دهد. 

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه استرالیا که امروز سه‌شنبه ۱۴ می منتشر شد، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مقامات ارشد تحریم شده هستند. این بیانیه از سپاه پاسداران به عنوان یک «بازیگر شرور» یاد می‌کند که «مدت‌هاست تهدیدی برای امنیت بین المللی و مردم خود بوده است».

به نوشته این بیانیه، تحریم‌شدگان همچنین شامل مقامات ارشد ایرانی، تجار و شرکت‌هایی می‌شوند که در توسعه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران مشارکت داشته‌اند.

غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، امیر حاتمی مشاور فرمانده کل قوا و وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مهدی گوگردچیان، مدیر عامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) دیگر افرادی هستند که در لیست تحریم‌های جدید استرالیا قرار گرفته‌اند. 

وزارت امور خارجه استرالیا در بیانیه خود اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران را که به تازگی یک کشتی غیرنظامی مرتبط با اسرائیل (با پرچم پرتغال) را در آب های بین المللی توقیف کرده، تحریم می‌کند. استرالیا همچنین خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شده است.

همچنین بخوانیداسترالیا در نخستین سالگرد مهسا امینی چهار فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد

بر اساس این بیانیه، لیست تحریمی امروز بدین معناست که دولت استرالیا که تا کنون ۹۰ فرد و ۱۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است، مصمم به «اقدام قوی» علیه جمهوری اسلامی است. ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر