۱۴۰۲ بهمن ۱۳, جمعه

بمباران پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران در آماج حملات هوایی آمریکا در شرق سوریه

 بمباران پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران در آماج حملات هوایی آمریکا در شرق سوریه


نقاط بمباران شده در سوریه وعراق قرار دارد که میگویند تاکنون ۸۵نقطه بوده است

مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه: در اولین مرحله از حملات آمریکا 11 پایگاه شبه‌نظامیان ایران در شرق سوریه بمباران و منهدم شد

ایالات متحده آمریکا در اولین مرحله از پاسخ به کشته شدن 3 سرباز خود در اردن، شامگاه جمعه 13 بهمن پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران را در شرق سوریه و در مرز این کشور با عراق بمباران کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران طی آماج حملات هوایی در شرق سوریه و در مرز با عراق بمباران شد.

پیش از آن رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه شامگاه جمعه در گفت‌وگو با «العربیه» اعلام کرد که طی چندین موج حملات هوایی جنگنده‌های ناشناس پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران در مناطق اطراف شهرهای المیادین و دیر الزور بمباران شد.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه هواپیماهای ناشناس پایگاه‌هایی را در الحیدریه و الشبلی در صحرای المیادین و در حومه دیر الزور در شرق سوریه بمباران کردند.

رامی عبدالرحمان افزود که در اولین مرحله از این حملات هوایی دست‌کم 6 نفر در الحیدریه کشته شدند.

او همچنین حملات هوایی را ادامه‌دار توصیف کرد که به گفته او بیش از یک ساعت همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از 11 پایگاه شبه‌نظامیان وابسته به ایران را در حومه شهرهای البوکمال، دیر الزور و المیادین بمباران و منهدم کرده است.

عبدالرحمان آماج حملات انجام شده را «نابود‌کننده» و به‌گونه‌ای متفاوت‌‌ از حملات اسرائیل و ادامه‌دار توصیف کرد.

پیش از آن خبرنگار «الحدث» خبر داده بود هواپیماهای جنگی که گمان می‌رود آمریکایی هستند در ارتفاع کم بر فراز شهر المیادین سوریه پرواز کردند.

شبکه خبری آمریکایی «ABC News» نیز اعلام کرد که اولین حملات آمریکا علیه اهدافی در سوریه در پاسخ به کشته شدن سربازان آمریکایی انجام شد.

خبرنگار «الحدث» در واشینگتن اما در این‌باره اعلام کرد که مقامات آمریکایی هنوز مسئولیت رسمی حملات هوایی انجام شده به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران در حومه دیر‌الزور سوریه را بر عهده نگرفته‌‌اند.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر