۱۴۰۲ بهمن ۱۲, پنجشنبه

وزیر دفاع آمریکا: حملاتی چند لایه علیه گروه‌های نیابتی ایران انجام خواهیم داد

 وزیر دفاع آمریکا: حملاتی چند لایه علیه گروه‌های نیابتی ایران انجام خواهیم داد

لوید آستین: بایدن طرح حمله به گروه‌های نیابتی ایران را امضا کرد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، پنج‌شنبه 12 بهمن، در واکنش به حمله‌ای که یکشنبه گذشته پایگاه نظامی «تی‌22» آمریکا در اردن در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار گرفت و به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی و زخمی شدن 40 نفر دیگر منجر شد، تاکید کرد که «واشینگتن در سطوحی متعدد به حمله در اردن پاسخ خواهد داد.»

آستین در ادامه تاکید کرد که پرزیدنت جو بایدن با کشته شدن سربازان ایالات متحده به دست گروه‌های نیابتی‌ ایران مدارا نمی‌کند و طرح حملات متعدد چند لایه‌ای علیه این گروه‌های شبه‌نظامی را امضا کرده است.

وی در ادامه با بیان این‌که خاورمیانه «لحظات‌ خطرناکی» را سپری می‌کند، گفت: «همچنان از گسترش درگیری اجتناب می‌کنیم، اما اقدامات لازم را برای دفاع از خود انجام خواهیم داد».

آستین همچنین گفت که رئیس جمهوری آمریکا طرح‌هایی را برای حمله به نیروهای نیابتی ایران تایید کرده است.

خواهان جنگ با ایران نیستیم

آستین با اشاره به حمله حماس به شهرک‌های اسرائیلی که در نتیجه آن تل آویو با یک جنگ بی‌سابقه در نوار غزه پاسخ داد، در این‌باره افزود که گروه‌های مورد حمایت ایران حتی قبل از7 اکتبر علیه سربازان آمریکایی دست به حمله می‌زدند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد که آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست.

این وزیر دولت بایدن همچنین گفت که واشینگتن همچنان به تضعیف توانایی‌های تهاجمی حوثی‌ها ادامه می‌دهد و افزود:«در مورد حفاظت از آزادی ناوبری جهانی جدی هستیم.»

لوید آستین در ادامه گفت:«از ایران می‌خواهیم که ارسال تسلیحات به حوثی‌ها که از آن در حملات در دریای سرخ استفاده می‌کنند، را متوقف کند».

در همین راستا شبکه آمریکایی «سی بی اس» گزارش داد که مقامات آمریکایی اعلام کردند که برنامه‌های واشینگتن برای انجام حملات چند روزه در عراق و سوریه به بسیاری از اهداف، از جمله پرسنل نظامی و تاسیسات ایرانی مورد تایید قرار گرفته است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، در 28 ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود «در یک حمله پهپادی به «برج 22»، پایگاهی در شمال شرقی اردن، نزدیک مرز سوریه، سه عضو ارتش آمریکا کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند.»

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن مسئول دانستن ایران در واکنش به این حادثه گفت: «حمله به پایگاه ما در اردن توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه و عراق انجام شد.»

تشدید تنش‌ها

از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، تنش‌ها در منطقه و در چندین جبهه، از عراق گرفته تا سوریه، یمن و لبنان، توسط گروه‌های مسلح مورد حمایت حکومت ایران، تشدید شده است.

از 17 اکتبر گذشته تاکنون، بیش از 160 حمله توسط این گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

از سوی دیگر، نیروهای آمریکایی چندین حمله را در هر دو کشور علیه مقرهای گروه‌های مسلح شبه‌نظامی نیابتی ایران انجام دادند.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر