۱۴۰۲ دی ۱۳, چهارشنبه

یک عضو رهبری حماس در حمله پهپادی در بیروت کشته شد

 یک عضو رهبری حماس در حمله پهپادی در بیروت کشته شد

.

صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در کنارخامنه ای 

شبکه المیادین که به حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی نزدیک است، اعلام کرد که صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سازمان تروریستی حماس در حمله اسرائیل در بیروت کشته شد.

منابع رسانه‌ای لبنان از وقوع یک انفجار قوی در شامگاه سه‌شنبه دوم ژانویه (۱۲ دی‌ماه) به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند. خبرگزاری لبنان گفته است که در اثر این حمله چهار نفر کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، سازمان حماس در بیانیه‌ای خبر کشته شدن العاروری را تایید کرده است. العاروری را "فرمانده در سایه" سازمان تروریستی حماس و همچنین "مهندس طوفان‌الاقصی" که نام حمله بزرگ هفتم اکتبر حماس به اسرائيل است لقب داده‌اند.

حماس همچنین گفته است که در این حمله دو تن از فرماندهان گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی این سازمان نیز کشته شده‌اند.

پیشتر منابع خبری گفته بودند که سه همراه صالح العاروری در انفجار منطقه شیعه‌نشین ضاحیه در حاشیه جنوبی بیروت کشته شده‌اند.

شبکه المیادین همچنین گزارش داد که یک انفجار بزرگ در منطقه "المشرفیه" در ضاحیه رخ داده است.

خبرگزاری رسمی لبنان درباره دلیل این انفجار اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی دفتر متعلق به سازمان حماس در بیروت را هدف قرار داده است.

یک مسئول سازمان تروریستی حماس در گفت‌وگو با شبکه LBCI لبنان این ادعا که در انفجار ضاحیه بیروت اسامه حمدان،‌ مسئول جنبش حماس در لبنان کشته شده را رد کرده است.

دویچه وله 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر