۱۴۰۲ آذر ۱۱, شنبه

انفجار انبار تسلیحاتی حوثی-ها در پایتخت یمن در اثر حملهٔ هوایی اسرائیل رخ داد

 انفجار انبار تسلیحاتی حوثی-ها در پایتخت یمن در اثر حملهٔ هوایی اسرائیل رخ داد

تصویر: اسکرین شات ظاهرا انفجاری که در انبار تسلیحاتی صنعا، پایتخت یمن، در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ رخ داد را نشان می-دهد. . (X video screenshot: used in accordance with Clause 27a of the Copyright Law)
تصویر: اسکرین شات ظاهرا انفجاری که در انبار
 تسلیحاتی صنعا، پایتخت یمن، در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ رخ
 داد را نشان می-دهد. 

خروجی خبری سعودی-ها گفت چند موشک [انبار] راکت-های نقطه-زن، و پهباد را در صنعا هدف گرفتند. گروه تحت حمایت ایران ادعا را انکار کرد، گفت انفجار در ایستگاه پمپ بنزین رخ داد.

در گزارش روز جمعهٔ رسانهٔ سعودی آمد که در انفجار انبار تسلیحاتی در صنعا، پایتخت یمن، که در اختیار شورشهای حوثی تحت حمایت ایران است، دست اسرائیل در کار بوده است.

شبکهٔ خبری الحداث، متعلق به سعودی-ها، در گزارشی گفت روز پنجشنبه شماری موشک انبار پهباد و موشک نقطه-زن را هدف گرفتند. نیروهای دفاعی اسرائیل در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

مقامات حوثی گزارش را انکار کردند، مدعی شدند انفجار در یک ایستگاه پمپ بنزین رخ داد. همزمان، حزام الاسد،، از اعضای شاخهٔ سیاسی حوث-های تحت حمایت ایران در توئیتی نوشت انفجار در اثر بقایای بمبی که از جنگ داخلی بجا مانده بود، رخ داد.

الاسد گاه بگاه با توئیت-هایی به عبری به اسرائیل طعنه می-زند.

حوثی-ها که بخش بزرگی از یمن را در کنترل دارند، و جزو «محو مقاومت»ای هستند که در مقابل اسرائیل صف کشیده است، از ۷ اکتبر که هزاران تروریست حماس از مرز به خاک اسرائیل سرازیر شده، ۱۲۰۰ نفر اکثرا غیرنظامی را کشته و ۲۴۰ نفر را گروگان بردند، چندین بار با پهباد و موشک به اسرائیل حمله کرده-اند.

همهٔ پرتابه‌ها یا سرنگون شدند یا به هدف نخوردند.

حوثی-ها همچنین در ۱۹ نوامبر یک کشتی باربری مرتبط با اسرائيل به نام گالاکسی-لیدر را در دریای سرخ تصرف کردند و سوگند خورده-اند کشتی-های بیشتری را هدف بگیرند.

روز پنجشنبه دولت بریتانیا گفت برای تضمین امنیت کشتیرانی، اطمینان خاطر به کشتی-های بازرگانی، و تضمین جریان ایمن بازرگانی دریایی در ناحیه، پیشرفته-ترین کشتی خود، اچ.ام.اس. دایموند، که ناوشکن مدل ۴۵ است را برای عملیات اعزام می-کند.

کشتی فوق به فریگیت اچ.ام.اس. لانکستر، که سال گذشته به منطقه اعزام شد، و نیز سه کشتی مین-یاب و یک کشتی پشتیبانی می-پیوندد.

ایالات متحده نیز حضور نیروی دریایی خود در خاورمیانه را افزایش داده و دو مجموعه ناوبر به منطقه اعزام کرد.

لشکر مرکزی ارتش آمریکا گفت روز چهارشنبه، یک کشتی جنگی ایالات متحده یک پهباد را بر فراز دریای سرخ جنوب که از ناحیهٔ تحت کنترل حوثی-های یمن ارسال شده بود را سرنگون کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده در ۲۳ نوامبر چندین پهباد که از یمن پرتاب شده بودند را سرنگون کرد و در ۱۵ نوامبر یک پهباد دیگر، در ۱۹ اکتبر چند موشک و پهباد را سرنگون کرد. حوثی-ها نیز اوایل ماه جاری یک پهباد آمریکایی را سرنگون کردند.

متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.timesofisrael.com/israeli-strike-behind-blast-at-houthi-weapons-depot-in-yemens-capital-report/نویسنده تحریریهٔ تایمز اسرائیل و خبرگزاریهای بین المللی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر