۱۴۰۲ آذر ۱۱, شنبه

سپاه پاسداران گفت دو افسر سپاه در حملهٔ منتسب به اسرائیل در سوریه کشته شدند

 سپاه پاسداران گفت دو افسر سپاه در حملهٔ منتسب به اسرائیل در سوریه کشته شدند

تصویر: در عکسی که وبسایت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC) از طریق سپاه-نیوز منتشر کرد، سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تمرین نظامی در نزدیکی جریزهٔ ابوموسی، در آبهای ساحلی بندر لنگه در جنوب ایران دیده می-شوند. (SEPAH NEWS / AFP)
تصویر: در عکسی که وبسایت رسمی سپاه پاسداران
 انقلاب اسلامی ایران (IRGC) از طریق سپاه-نیوز
 منتشر کرد، سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
 در تمرین نظامی در نزدیکی جریزهٔ ابوموسی، در آبهای
 ساحلی بندر لنگه در جنوب ایران دیده می-شوند.
 (SEPAH NEWS / AFP)

تهران می-گوید آنها حین مأموریت «مستشاری» «شهید» شدند؛ وزارت دفاع سوریه گفت چندین سایت نزدیک دمشق بمباران شد؛ نیروهای دفاعی اسرائیل اظهار نظر نکرده است.

پس از آنکه دمشق از حملهٔ هوایی شبانهٔ اسرائیل به شماری هدف نزدیک پایتخت سوریه خبر داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز شنبه اعلام کرد دو تن از افسران سپاه در سوریه کشته شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت محمد علی عطایی شورچه، و پناه تقی زاده حین مأموریت مستشاری در سوریه «شهید شدند و اتهام مرگ آنها را به گردن «صیونیست-ها» انداخت.

سوریه گفت حمله-های هوایی اسرائیل نواحی متعدد در نزدیکی دمشق را هدف گرفتند. نیروهای دفاعی اسرائیل اظهار نظر رسمی در این خصوص نکرده است.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه-ای گفت «حدود ساعت ۱:۳۵ دقیقهٔ بامداد امروز، ارتش دشمن اسرائیلی از سمت بلندیهای جولان اشغالی حملهٔ هوایی کرد و چند نقطه در نزدیکی دمشق را هدف گرفت»، اما گزارشی از تلفات به دست نداد.

در گزارش تلویزیون دولتی سوریه گفته شده بود «تخاصمات اسرائيل در نزدیکی پایتخت.»

خبرگزاری دولتی سانا با استناد به مقام نظامی بینام گفت حمله-های هوایی از سمت بلندیهای جولان انجام شد و دفاع هوایی سوریه اکثر موشکها را سرنگون کرد.

در بیانیه گفته شد حمله-های هوایی منجر به «آسیب مالی» شد.

ارتش سوریه بطور منظم مدعی می-شود موشکهای مهاجم را سرنگون کرده است، اما کارشناسان اکثراً این ادعا را توخالی ارزیابی می-کنند.

گرچه ارتش اسرائیل بطور معمول در خصوص حمله-های هوایی مشخص در سوریه اظهار نمی-کند، اما اذعان کرده است که در دههٔ گذشته صدها بار به گروههای تحت حمایت ایران که به دنبال استقرار جای پا در سوریه-اند، حملهٔ هوایی کرده است.

ارتش اسرائیل می-گوید به محموله-های نظامی نیز که گمان می-رود به مقصد این گروهها، به ویژه حزب الله لبنان حرکت می-کنند، حمله می-کند. علاوه بر این، حمله-های هوایی منتسب به اسرائیل بارها سامانه-های دفاع هوایی سوریه را هدف گرفته-اند.

در سالهای اخیر، نیروهای دفاعی اسرائيل صدها حملهٔ هوایی در داخل بخش-های تحت کنترل دولت در کشور جنگزدهٔ سوریه صورت داده که هدف اغلب آنها حزب الله و دیگر گروههای تروریستی تحت حمایت ایران بوده اما به ندرت اذعان کرده و یا در خصوص عملیات وارد گفتگو شده است.


تصویر تزئینی: ظاهرا این فیلم حمله هوایی به فرودگاه حلب در سوریه، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ را نشان می-دهد.
(Screenshot: X; used in accordance with Clause 27a of the Copyright Law)

متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.timesofisrael.com/irans-revolutionary-guards-says-2-officers-killed-in-alleged-israeli-strike-in-syria/

نویسنده تحریریهٔ تایمز اسرائیل، امانوئل فابیان، خبرگزاریهای خارجی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر