۱۴۰۲ آذر ۱۸, شنبه

مکزیک پنج ایرانی شامل دو فردِ «تحت نظر اف‌بی‌آی» را بازداشت کرد

 مکزیک پنج ایرانی شامل دو فردِ «تحت نظر اف‌بی‌آی» را بازداشت کرد

گذرگاه مرزی بین آمریکا و مکزیک در شهر تیخوانا
گذرگاه مرزی بین آمریکا و مکزیک در شهر تیخوانا

اداره مهاجرت مکزیک روز جمعه، ۱۷ آذر، اعلام کرد مأمورانش پنج ایرانی از جمله دو نفر را که به گفته این نهاد تحت نظارت اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، بودند، بازداشت کرده است.

اداره ملی مهاجرت مکزیک توضیح نداده است که تحقیقات اف‌بی‌آی از این افراد درباره چه موضوعی بوده است.

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی نیوز، پنج شهروند ایران همراه با راننده خود که تبعه هاوایی بوده و ظاهرا نقش راهنمای آنها را داشته، در بزرگراهی در استان باخا کالیفرنیا مکزیک و بین دو شهر مرزی تیخوانا و تکیت بازداشت شده‌اند.

اداره مهاجرت مکزیک می‌گوید مأمورانش این افراد را در یک ایستگاه عوارض متوقف کردند چون مظنون شدند که آنها قصد عبور از مرز و ورود به خاک آمریکا را داشته‌اند.

مقام‌های مکزیکی خبر داده‌اند که دو تن از این شهروندان «تحت نظارت اداره تحقیقات فدرال» آمریکا بوده‌اند، اما اف‌بی‌آی هنوز درباره این گزارش واکنش نشان نداده است.

کریستوفر رِی، رئیس اف‌بی‌آی، حدود سه هفته بعد از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل و آغاز جنگ در غزه هشدار داد که در صورت ادامه و گسترش جنگ به احتمال فراوان حملات سایبری ایران و عوامل غیرحکومتی به آمریکا افزایش خواهد یافت.

اداره تحقیقات فدرال همچنین در فروردین‌ماه امسال اعلام کرد که چین و ایران تلاش‌های خود برای سرکوب مخالفان‌شان در خاک آمریکا و تأثیرگذاری بر سیاست‌های ایالات متحده را به طور فزاینده‌ای تشدید کرده‌اند.

اف‌بی‌آی در سال‌های اخیر در خصوص توطئه‌های نیروی قدس در خاک آمریکا و نقاط دیگر، ... یا برای کشتن مقامات ارشد پیشین آمریکا مانند جان بولتون و مایک پومپئو تحقیقات گسترده انجام داد.

رادیو فردا 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر