۱۴۰۲ آبان ۱۲, جمعه

بلینکن: گذرگاه رفح بازگشایی می‌شود

 

بلینکن: گذرگاه رفح بازگشایی می‌شود

کشورهای عربی خواهان گسترش درگیری نیستند

بلينكن قبيل مغادرته مطار القاهرة متوجهاً إلى إسرائيل (أ.ف.ب)
بلينكن قبيل مغادرته مطار القاهرة متوجهاً إلى إسرائيل (أ.ف.ب)

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه تأکید کرد که مطمئن است کمک‌های بشردوستانه از مصر به غزه خواهد رسید؛ این همان شرطی است که قاهره برای اجازه خروج اتباع آمریکایی از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح تعیین کرده‌است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، غزه هم‌اکنون در معرض بمباران بی‌امان اسرائیل است، در حالی که کاروان‌های کمک‌های اولیه در سینا منتظر باز شدن گذرگاه رفح هستند.
بلینکن گفت که «گذرگاه رفح» که تنها کریدوری است که بین نوار غزه و جهان خارج تحت کنترل اسرائیل نیست، باز خواهد شد.
وی افزود: ما با سازمان ملل، مصر و اسرائیل در حال ایجاد سازوکاری برای رساندن کمک‌ها به کسانی هستیم که به آن نیاز دارند.
وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به اردن، بحرین، قطر، امارات، پادشاهی عربی سعودی و مصر اظهار کرد که همه مصمم هستند از گسترش درگیری که در حال حاضر بین اسرائیل و جنبش حماس در جریان است، جلوگیری کنند.
وی افزود: آنچه من تقریباً از همه شرکا شنیدم این است که یک عزم، یک دیدگاه مشترک وجود دارد که ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا این درگیری به جاهای دیگر سرایت نکند.
بلینکن قبل از ترک قاهره در راه اسرائیل گفت: «هیچ‌کس نباید در جای دیگری در آتش بدمد».
در همین حال، بمباران متقابل در مرز بین لبنان و اسرائیل این نگرانی را ایجاد کرد که جنگ بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود.
وی افزود که کشورهای عربی که وی به آنها سفر کرده‌است «از کانال‌های خود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که این اتفاق نمی‌افتد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر