۱۴۰۲ آبان ۲۵, پنجشنبه

قاآنی به فرمانده شاخه نظامی حماس: فرماندهان مقاومت اجازه نمی‌دهند غزه تحت فشار قرار گیرد

 قاآنی به فرمانده شاخه نظامی حماس: فرماندهان مقاومت اجازه نمی‌دهند غزه تحت فشار قرار گیرد

فرمانده نیروی قدس سپاه می‌گوید ما هر کاری را که باید در این نبرد تاریخی انجام دهیم، انجام خواهیم داد
فرمانده نیروی قدس سپاه می‌گوید ما هر کاری را که باید در این نبرد تاریخی انجام دهیم، انجام خواهیم داد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران می‌گوید ما هر کاری را که باید در این نبرد تاریخی انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در نامه‌ای به فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی گروه افراطی حماس، تهاجم خونین ۱۵ مهر این گروه به اسرائیل را «حماسه بزرگ» خواند.

اسماعیل قاآنی روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان با انتشار نامه‌ای سرگشاده به محمد الضیف گفت: منطقه پس از عملیات «طوفان الاقصی» دیگر مانند قبل نخواهد بود.

شبه‌نظامیان حماس با حمله‌ای غافلگیرانه به خاک اسرائیل در ۱۵ مهر ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۴۰ شهروند اسرائیلی و خارجی را گروگان گرفتند. اسرائیل در واکنش به این اقدام، حملات گسترده‌ای به غزه را آغاز کرد که به گفته وزارت بهداشت فلسطینی بیش از «۱۱ هزار »کشته برجا گذاشته و کنترل بخش بزرگی از غزه از دست حماس خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قاآنی در ادامه نامه خود گفته است: «حملات مقاومت علیه نیروها و خودروهای زرهی اسرائیل به همگان ثابت کرد که مقاومت در غزه قادر به ابتکار و نوآوری است».

او افزود: «اطمینان داشته باشید که برادران‌تان که در محور قدس و مقاومت با شما متحد هستند، اجازه نخواهند داد که دشمن و حامیانش غزه و مردم آن را در یک گوشه تحت فشار قرار دهند».

اظهار اطمینان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حالی است که اسرائیل شمال غزه را در کنترل خود گرفته و روز پنج‌شنبه با ریختن اعلامیه‌هایی به مناطق جنوبی نوار غزه، به ساکنان این مناطق نیز هشدار داد که برای حفظ جان خود منطقه را ترک کنند؛ موضوعی که نشان می‌دهد اسرائیل بر تحقق وعده نابودی کامل حماس در نوار غزه مصمم است.

گروه افراطی حماس از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد.

از سوی دیگر، ارزیابی نهادهای غربی و اسرائیل حاکی است که جمهوری اسلامی و بزرگترین گروه نیابتی‌اش حزب‌الله لبنان قصد ورود به جنگ حماس با اسرائیل را ندارند و دیگر گروه‌های نیابتی ایران نیز تنها حملاتی بدون تلفات انسانی و محدود به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده‌اند.

به‌رغم حملات سهمگین اسرائیل و عقب رانده شدن نیروهای حماس از شمال و خود شهر غزه، فرمانده نیروی قدس سپاه درگیری گردان‌های عزالدین القسام با ارتش اسرائیل را «پیروزی باشکوه و دستاورد بی‌سابقه» خوانده و گفته است: «به شما اطمینان می‌دهیم که به عنوان بخشی از حفاظت و حمایت مؤثر و مستمر از مقاومت، هر کاری را که باید در این نبرد تاریخی انجام دهیم، انجام خواهیم داد».

او توضیح بیشتری درباره این وعده خود نداده است.

ایران گفته است که قصد گسترش جنگ حماس و اسرائیل به منطقه جغرافیایی بیشتر را ندارد. از سوی دیگر، اسرائیل به حزب‌الله هشدار داده که وارد این جنگ نشود، وگرنه سرنوشتی مشابه غزه در انتظار لبنان خواهد بود.

رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر