۱۴۰۲ آبان ۱۷, چهارشنبه

سی و سومین روز جنگ در غزه و اسراییل - کمبود منابع حیاتی همه نانوایی‌ها در شمال غزه را مجبور به تعطیلی کرده است

 سی و سومین روز جنگ در غزه و اسراییل - کمبود منابع حیاتی همه نانوایی‌ها در شمال غزه را مجبور به تعطیلی کرده است

جنگ غزه و اسراییل
جنگ غزه و اسراییل

اخبار و تحولات سی‌وسومین روز جنگ در غزه در این صفحه به‌روز می‌شود.

 

سی.ان.ان ۱۷آبان: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهارات روز چهارشنبه مخالفت خود را با آتش‌بس در غزه تشدید کرد

بلینکن گفت: «کسانی که خواستار آتش‌بس فوری هستند، موظفند توضیح دهند که چگونه به نتیجه غیرقابل قبولی که احتمالاً به همراه خواهد داشت، برخورد می‌کنند»
اظهارات بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزیران G7 در توکیو فراتر از اظهارات وی در گذشته است.
این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که در مورد سفر خود به خاورمیانه و هم‌چنین تعاملات گسترده رئیس‌جمهور بایدن و تیم ما به همتایان خود در گروه ۷ توضیحاتی داده است.
بلینکن خاطرنشان کرد: «همه ما توافق کردیم که توقف‌های بشردوستانه باعث پیشبرد اهداف کلیدی شود.

 

وزرای خارجه جی هفت از رژیم ایران خواستند از اقداماتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند خودداری کند
خبرگزاری فرانسه ۱۷آبان: وزرای خارجه جی هفت روز چهارشنبه با انتشار بیانیه مشترکی از رژیم ایران خواستند از اقداماتی که خاورمیانه را بی ثبات می‌کند خودداری کند.

 

آژانس سازمان ملل‌متحد: کمبود منابع حیاتی همه نانوایی‌ها در شمال غزه را مجبور به تعطیلی کرده است
سی‌.ان.ان ۱۷آبان - دفتر همآهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که همه نانوایی‌ها در شمال غزه به‌دلیل کمبود منابع حیاتی مجبور به تعطیلی شده‌اند و غیرنظامیان ناامید برای دسترسی به نان روزانه تحت تهاجم نظامی مداوم اسراییل تقلا می‌کنند.
آژانس سازمان ملل گفت: به‌دلیل کمبود سوخت، آب و آرد گندم و هم‌چنین خسارت بسیاری که متحمل شده‌اند، هیچ نانوایی در شمال غزه فعالیتی ندارد.

 

سناتور جکی روزن: رژیم ایران سردمدار حامی تروریسم است

سناتور جکی روزن عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶آبان در پستی در شبکه ایکس نوشت: رژیم ایران سردمدار حامی تروریسم است و از حماس حمایت مالی و پشتیبانی می‌کند. بسیار خوشحالم که مجلس یک لایحه دو حزبی را تصویب کرد که من به معرفی آن به‌منظور تشدید تحریم نفتی رژیم ایران و مهار فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این رژیم کمک کردم. من از سنا می‌خواهم که سریعاً آن را تصویب کند.

 

رویترز ۱۷آبان : دیپلمات‌های ارشد جی۷ بیانیه‌ای درباره درگیری غزه آماده می‌کنند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان می‌گوید، از شروع جنگ اسراییل و فلسطینیان تاکنون ۲۰۰ آلمانی همراه با اعضای خانواده‌هایشان غزه را ترک کرده‌اند.

بربوک در شبکه اکس با امیدوارکننده خواندن خروج آلمانی‌ها از شرکای این کشور در مصر برای حمایت از این اقدام تشکر کرد. او وعده داد که تلاش‌ها برای خروج تک‌تک آلمانی‌هایی که قصد خروج از غزه را دارند ادامه خواهد یافت.

بربوک از استقرار آتش‌بس بشردوستانه در این منطقه دفاع کرد و گفت که در این مورد با شرکای آلمان گفتگوهای زیادی انجام داده است.

او با اشاره به این‌که مردم غزه به آب، نان و تجهیزات پزشکی نیاز دارند خاطرنشان ساخت، افرادی که جراحت‌های جدی برداشته‌اند باید بالاخره امکان مداوا را بیابند.

 

نتانیاهو در سخنرانی روز سه‌شنبه۱۶آبان گفت «شهر غزه محاصره شده است و ما در درون آن در حال عملیات هستیم. ما هر ساعت و هر روز بر حماس فشار میآوریم و هزاران تن از آنان را در روی زمین و زیر زمین از بین برده‌ایم... اگر حزب‌الله وارد شدن در این جنگ را انتخاب کند، اشتباه بزرگی مرتکب شده است»

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد: تا روز دوشنبه ۶۶۵کامیون کمکهای انسان‌دوستانه وارد غزه شده‌اند. این کامیونها حاوی: غذا – دارو و تجهیزات پزشکی – تجهیرات برای استقرار موقت- و آب بوده است.
اسراییل اعلام کرد: جریان کمکهای انسان‌دوستانه در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: آمریکا خواهان اشغال مجدد غزه توسط اسراییل نیست و با هر گونه کوچ اجباری فلسطینیان مخالف است.

نیویورک تایمز ۸ نوامبر - نیروهای اسراییلی با ورود به ماه دوم جنگ در شهر غزه «حلقه را تنگ‌تر می‌کنند»... . یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت که نیروهای اسراییلی به قلب شهر غزه رسیده‌اند و در حال سفت کردن حلقه هستند، حتی در حالی که حملات هوایی اسراییل به بمباران غزه ادامه می‌دهد. این کارزار نظامی - که اسراییل گفته است هم با هدف نابودی حماس و هم نجات بیش از ۲۴۰ نفری که در حملات ویرانگر ۷ اکتبر به اسراییل ربوده شده بودند، انجام شده که منجر به کشته شدن هزاران نفر در غزه شده است است به‌رغم آن که آمریکا و دیگر متحدانش، . از اسراییل خواستار خویشتنداری شده‌اند... رهبران اسراییل می‌گویند تا زمانی که حماس گروگانها را آزاد نکند، آتش‌بسی برقرار نمی‌شود و می‌گویند که بدون نابودی حماس، اسراییل نمی‌تواند از حملات آینده غزه مصون بماند... .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر