۱۴۰۲ مهر ۲۱, جمعه

 آمریکا بعید نمی داند که تمرینات حمله حماس در خاک ایران انجام شده باشد



شماری از مقامات سیاسی آمریکا گفته اند که این کشور آماده است که شش میلیارد دلار از دارایی‌های آزاد شدۀ ایران را از نو مسدود کند و این که این پول به این زودی در دسترس ایران قرار نخواهد گرفت. ایالات متحد آمریکا بعید نمی‌داند که سازمان حماس تمرینات لازم را برای انجام حملۀ هفتم اکتبر به اسرائیل در خاک ایران انجام داده باشد.

روزنامۀ واشنگتن‌پست در این باره نوشته است که مقامات آمریکا و قطر به توافق رسیده‌اند که مانع از دسترسی ایران به این پول بشوند.

یکشنبه گذشته روزنامۀ "وال استریت‌جورنال" نوشت که از ماه اوت گذشته افسران سپاه پاسداران در همکاری با حماس حملات روز شنبه هفتم اکتبر علیه اسرائیل را طرحریزی کرده بودند. همین منبع سپس به نقل از مسئولان حماس و حزب‌الله لبنان افزوده بود که در دوم اوت گذشته در جریان یک ملاقات در بیروت تهران موافقت خود را با اجرای حمله به اسرائیل اعلام کرده بود.

برخی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا گفته اند که اقدامی از این دست از سوی حکومت ایران مستلزم پاسخی درخور است و اگر جمهوری اسلامی ایران حملۀ هفتم اکتبر را طرحریزی کرده باشد به کارگیری نیروی نظامی علیه این کشور برای پیشگیری از حملات آتی کاملاً موّجه است.

جان کربی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا، در جریان یک کنفرانس خبری اطمینان داد که پول‌های باصطلاح آزاد شدۀ ایران در یک بانک قطری است و هنوز یک سنت آنها خرج نشده است.

جمهوری اسلامی ایران که در آغاز ادعای روزنامه های آمریکایی را درباره مسدود شدن دوبارۀ پول های "آزاد" شدۀ خود تکذیب کرده بود، اینبار به دولت آمریکا گفته است که نمی تواند توافق صورت گرفته میان دو کشور را زیر پا بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر