۱۴۰۲ خرداد ۱۵, دوشنبه

کتاب «خمینی، دجال ضد بشر»

 

کتاب «خمینی، دجال ضد بشر»

کتاب «خمینی، دجال ضد بشر»

کتاب حاضرمجموعه ۳۰ گفتار از سلسله گفتارهایی است که تحت عنوان «خمینی، دجال ضد بشر»، به نقل از رادیو صدای مجاهد، در شماره های۴۷۰- ۲۳آذر۷۸ تا ۵۱۹- ۳آبان ۷۹ منتشر شده و سوابق زندگی سیاسی خمینی و چگونگی رسیدن او به حاکمیت را مرور می‌کند.

در مطلع کتاب با عنوان به جای مقدمه می‌خوانیم، زندگی سیاسی خمینی تا سن ۶۰سالگی در سکوت و سازش کامل با دیکتاتوری‌های رضاشاه و محمدرضا شاه وسکوت تأییدآمیزنسبت به کودتای استعماری علیه مصدق سپری گردید و شهرت وی از زمانی آغاز شد که درسال‌های اول دهه‌ی ۴۰ علیه برخورداری زنان از حق رأی دست به اعتراض زد و در آبان سال۴۳ به ترکیه تبعید شد.

در یکسالی که خمینی در ترکیه اقامت داشت، از وی حتی یک سطرپیام و موضعگیری علیه رژیم شاه ثبت نشده است. وی در سال۴۴ به نجف رفت در سال‌های۴۴ و ۴۵ یک سخنرانی سیاسی داشت که در آن بدون کمترین ابراز مخالفتی با شاه، به موعظه برای «رؤسای دول اسلامی» پرداخت که «بر سلاطین اسلام، بررؤسای جمهور اسلام تکلیف است که دست برادری بدهند و حدود وثغورشان را حفظ کنند». در سال‌های بعد نیزاساساً به درس وبحث حوزه مشغول بود.

در نیمه دوم دهه ۴۰ براثرنضج گرفتن جنبش مسلحانه و سازمان‌های پیشتاز، جو سیاسی ومبارزاتی فعالی در جامعه ایجاد گردید و مجاهدین که درسال۱۳۴۴ بنیانگذاری شده بودند، به عنوان یک سازمان انقلابی و مسلمان در سال‌های آخردهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ شهرت و محبوبیتی وسیع پیدا کردند. اما خمینی به رغم تمامی پیام‌هایی که دراین زمینه از ایران به او می‌رسید، حاضربه حمایت از مجاهدین و مبارزه خونبارشان با رژیم شاه نشد و چنان که نزدیکترین اطرافیان خمینی مانند رفسنجانی و کروبی و… بارها گفته اند، این امرانزوای او را تشدید کرد. در این زمینه، آخوند حمید روحانی که سال‌ها همراه خمینی در نجف بوده می‌گوید: «…بسیاری از افراد را میشناسم که براین اعتقاد بودند که دیگرنقش امام در مبارزه و در نهضت به پایان رسیده است و امام با عدم تأیید مجاهدین خلق در واقع شکست خود را امضا کرده است. این افراد باور داشتند که امام از صحنه مبارزه کنار رفته‌اند و زمان آن رسیده است که سازمان مجاهدین خلق نهضت را هدایت کند و انقلاب را به پیش ببرد. واقعاً هم این گروه در میان مردم پایگاهی به دست آورده بود. امام هم این را می‌دانستند. هرروز از ایران نامه می‌رسید مبنی براین که پرستیژ شما پایین آمده. در بین مردم نقش شما در شرف فراموش شدن است. مجاهدین خلق دارند جای شما را میگیرند»

نسخه پی دی اف کتاب «خمینی، دجال ضد بشر» را از این لینک دانلود کنید

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر