۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۶, یکشنبه

اسرائیل در پی حمله حماس، گذرگاه اولیه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تعطیل کرد

 اسرائیل در پی حمله حماس، گذرگاه اولیه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تعطیل کرد

در حالی که غزه با بحران انسانی، کمبود مواد غذایی، دارو و سایر اقلام اساسی مواجه است، گذرگاه کرم شالوم اسرائیل که دروازه اولیه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه محسوب میشود، بلافاصله پس از حمله راکتی امروز حماس، بسته شده و ارسال کمک‌ها به غزه، متوقف شده است. مشخص نیست که تعطیلی این گذرگاه تا چه زمانی به قوت خود باقی خواهد ماند. 

ارتش اسرائیل، امروز یکشنبه ۵ مه، از شلیک شدن ١٠ راکت از رفح در جنوب غزه به سمت گذرگاه کرم شالوم خبر داد. بر این اساس، گذرگاه کرم شالوم، بین اسرائیل و غزه، در پی این حمله به روی کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بسته شده است. با این حال، سایر گذرگاه ها همچنان باز هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه های فلسطینی و اسراییلی، در این حمله که باعث تعطیلی این گذرگاه و مختل شدن جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه شد، چندین اسراییلی زخمی شده‌اند. کانال ١٢ تلویزیون اسرائیل ضمن اعلام این خبر، از مجروح شدن ١٠ تن در این حمله خبر داد که حال سه نفر از آنان وخیم است.

شاخه مسلح گروه اسلامگرای فلسطینی حماس، مسئولیت حمله به گذرگاه کرم شالوم، مسیر اصلی رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، را بر عهده گرفت. این گروه، بدون اشاره به محل پرتاب، شلیک راکت‌هایی به سمت "یک پایگاه ارتش اسرائیل" در این گذرگاه را تایید و اعلام کرد که "سربازان اسرائیلی" را در این منطقه هدف قرار داده است. ار اف ای


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر