۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۵, شنبه

چرا بایدن تحریم‌ها علیه نفت ایران را اجرا نمی‌کند؟

 چرا بایدن تحریم‌ها علیه نفت ایران را اجرا نمی‌کند؟

برایان هوک
برایان هوک

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در مطلبی با عنوان «چرا بایدن تحریم‌ها علیه نفت ایران را اجرا نمی‌کند؟» به‌قلم برایان هوک نوشت: تغییر سیاست ترامپ توسط او به کمپین ترور رژیم ایران علیه آمریکا کمک کرده است.
صادرات نفت ایران در ماه گذشته به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر رسید. در یک کشور عادی، این خبر چندانی نیست. اما جمهوری اسلامی یک کشور عادی نیست.
رژیم تهران تحت تحریم‌های ایالات متحده و بین‌المللی یک حکومت مذهبی افراطی است. پرزیدنت ترامپ در سال ۲۰۱۸ پس از خروج از توافق هسته‌یی ایران، تحریم‌های انرژی علیه ایران را دوباره اعمال کرد. این تحریم‌ها هم‌چنان به قوت خود باقی می‌مانند، اما دولت بایدن در اجرای آنها شکست‌خورده و باعث ایجاد یک درآمد بادآورده مالی برای تروریسم ایران شده است.
- درآمد نفتی ایران ماشین جنگی آن را تضمین می‌کند که خاورمیانه را از هم می‌پاشد و از درآمدهای نفتی به شبه‌نظامیان در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن کمک مالی می‌رساند.
- اگر دولت بایدن حتی در تلاش برای بازدارندگی ایران باشد، از ابزارهای اشتباهی استفاده می‌کند.
با وجودی که خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام‌عیار قرار دارد، آقای بایدن از ایران می‌خواهد که برای از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی به میز مذاکره بازگردد. گفته می‌شود که بایدن در ازای آن تحریم‌های اقتصادی را لغو خواهد کرد.
- ایران در حال حاضر به‌طور متوسط ​​۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر می‌کند که بیشتر آن به چین می‌رسد. این یک سود مالی برای تهران است و سالانه تا ۳۵ میلیارد دلار از این رژیم سود می‌برد.
- دولت ترامپ با موفقیت صادرات ایران را کاهش داد که از بالاترین میزان در سال ۲۰۱۸ یعنی ۲.۵ میلیون بشکه در روز به کمترین میزان ۷۰ هزار بشکه در آوریل ۲۰۲۰ کاهش یافت.
- در آن سال، ایران هزینه‌های نظامی خود را ۲۸ درصد کاهش داد. شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سراسر خاورمیانه به خبرنگاران گفتند که کمکهای تهران خشک شده است.
- آقای بایدن ابزارها و اختیاراتی دارد تا قدرت ایران را تضعیف کند. اگر او این کار را انجام ندهد، کنگره باید او را مجبور کند. بازگرداندن بازدارندگی؛ با اعمال تحریم‌های موجود و با هدف صفر کردن صادرات نفت برای تامین‌کننده اصلی تروریسم در خاورمیانه محقق می‌شود.

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر