۱۳۹۴ فروردین ۳, دوشنبه

رئيس سيا: قاسم سليماني عامل بي ثباتي در عراق



جان برنان، رئیس سازمان مخفی آمریکا (سیا) روز یکشنبه ۲۲ مارس (۲ فروردین)  در شبکه "فاکس نیوز ساندی" گفت که فرمانده نیروهای قدس ایران رهبری نیروهای عراق در مبارزه با "دولت اسلامی" را برعهده گرفته است و این امر مأموریت آمریکا در مبارزه علیه تروریسم را با دشواری‌هایی مواجه ساخته است. از نظر رئیس سیا، این امر به بی‌ثباتی در عراق دامن می‌زند.
راديو دويچه وله در 3 فروردين 93 در توضيح اين خبر ميگويد:
  • به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برنان می‌گوید که او "در وضعیت فعلی نمی‌تواند ایران را به عنوان یک نیروی ائتلافی در عراق تصور کند".
  • ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هفته گذشته به هنگام جلسه پرسش و پاسخ در کنگره آمریکا گفت که ایالات متحده نگران است که شبه‌نظامیان شیعه در عراق پس از بیرون راندن جهادگرایان "دولت اسلامی"، علیه سنی‌ها و کردها وارد عمل شوند و این امر به بی‌ثباتی در کشور بیش از پیش دامن خواهد زد. ولی جان برنان می‌گوید، او اعتقاد ندارد که حضور قاسم سلیمانی و مشاوران او نقش تعیین‌کننده‌ای در عراق و آینده این کشور داشته باشند. با این حال او تأیید کرد که چنین تلاش‌هایی صورت گرفته و دولت شیعه بغداد مناسبات بسیار نزدیکی با ایران دارد.
  •  رئیس سازمان سیا می‌گوید: «ما در این تلاش هستیم که مانع از اجرای چنین نقشی شویم. فکر می‌کنم که آن‌ها به همراه عراقی‌ها در این تلاش هستند که چنین نقشی را به خود اختصاص دهند. ما هم داریم با عراقی‌ها کار می‌کنیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر