۱۳۹۴ فروردین ۶, پنجشنبه

رسانه‌های رسمی خامنه اي خبر حمله عربستان به یمن را به صورت گسترده و انتقادی پوشش می‌دهند





 تعدادی در این حملات کشته شده‌اند.
به گفته شاهدان، اولین عملیات نظامی هوایی عربستان به پایگاه هوایی دلیمی در صنعا بوده است. حوثی‌ها به این عملیات با آتشبارهای هوایی پاسخ داده‌اند. آنها گفته‌اند که تعدادی در این حملات کشته شده‌اند. تلویزیون تحت کنترل حوثی‌ها نیز پرسنل پزشکی شهر را فراخوانده که برای مداوای مجروحان به بیمارستان‌ها بروند.

یکی از رهبران شبه‌نظامیان حوثی گفته است که آنها انتقام این حملات را از عربستان می‌گیرند. او که با تلویزیون الجزیره سخن می‌گفت با بیان این که "این حمله کل منطقه را به جنگ خواهد کشید" افزود: «حمله عربستان تجاوزی علیه یمن است و ما با تمام قوا در برابر آن خواهیم ایستاد».

حوثی‌ها به خصوص در ماه‌های اخیر از حمایت آشکار و پنهان ایران برخوردار بوده‌اند و عربستان تمام و کمال از منصور هادی، رئیس جمهور، دولت او و قبایل و محافل سنی مخالف حوثی‌ها حمایت می‌کرده است. حال ورود نظامی عربستان به مناقشه یمن می‌تواند به جنگ نیابتی میان این کشور و ایران ابعاد تازه‌ای ببخشد. کشورهای عرب خلیج فارس در بیانیه خود بدون آن که صراحتا از ایران نام ببرند حوثی‌ها را "ابزار دست قدرت‌های خارجی" خوانده‌اند که "قصد ندارند به نابود کردن ثبات و امنیت کشور برادر، یمن خاتمه دهند".

گرچه رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی خبر حمله عربستان به یمن را به صورت گسترده و انتقادی پوشش می‌دهند، ولی هنوز مقام‌های رسمی ایران اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر